preloader
Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasze usługi. Korzystając z tych usług, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji
Urząd Gminy Łączna

Koło Gospodyń „ Zalezianka”


Koło Gospodyń Wiejskich powstało w Zaleziance 23 listopada 2019r. Jest kołem jeszcze bardzo młodym, liczącym 21 osób w przedziale wiekowym od najmłodszych poprzez młodzież, aż po doświadczone gospodynie. Przewodniczącą koła jest Ewa Dudek. Siedziba znajduje się w szkole podstawowej w Zaleziance, gdzie podczas prób, na akordeonie wtóruje mieszkaniec Zalezianki, Wójt Gminy p. Romuald Kowaliński. Gospodynie z Zalezianki brały już udział w „Przeglądzie Kolęd i Pastorałek”. Niestety, pandemia COVID – 19 ograniczyła mocno rozwój i udział wszystkich naszych kół w licznych spotkaniach , przedsięwzięciach i integracji. Z pewnością jeszcze nie raz będzie można podziwiać gospodynie z Koła Gospodyń Wiejskich z Zalezianki.
 

Koło Gospodyń Wiejskich Osełków
Koło gospodyń wiejskich powstało w 2009r., przewodniczącą jest Monika Pająk. Obecnie koło liczy 13 gospodyń. Otwarte na świat, miłe, pełne uśmiechu kobiety dla których, nie ma rzeczy niemożliwych. Koło brało udział w licznych imprezach kultywując polskie obrzędy, podtrzymując (trochę już zapomnianą) polską tradycję. Liczne występy w gminie i powiecie zawsze spotykają się z ciepłym przyjęciem. Gospodynie bardzo angażują się w życie Gminy Łączna. Udział w Przeglądach Kolęd i Pastorałek to już tradycja.

Koło Gospodyń  " Łącznianie"

Koło Gospodyń Wiejskich „Łącznianki” od 2008 r. „Łącznianie” powstało w 1961 roku. Obecnie liczy 15 członków, a jego przewodniczącą jest Jolanta Żaczek.
Z inicjatywy Koła w 1966 zostało założone przedszkole w Łącznej, które później przejęła Gmina.
Od lat 80-tych XX w., składający się z wszystkich członków koła, zespół obrzędowo-wokalny z powodzeniem propagował świętokrzyski folklor. Głównym jego celem było ocalenie od zapomnienia dawnych obrzędów i najstarszych pieśni ludowych tego regionu.
Zespół miał w swoim repertuarze obrzędy: „Wesele świętokrzyskie”, „Lany poniedziałek”, „Świętokrzyskie pranie”, „Żniwa”, „Kiszenie kapusty”. Zespół KGW „Łącznianki”, („Łącznainie”) wielokrotnie był laureatem nagród i otrzymywał wyróżnienia w konkursach gminnych, powiatowych, wojewódzkich oraz w Ogólnopolskim Przeglądzie Dorobku Kulturalnego Wsi w Przytocznej (1989r.).
Od lat 90-tych KGW „Łącznainie” brało udział m. in. w Buskich Spotkaniach z Folklorem w Busku Zdroju i Świętokrzyskim Konkursie Kolęd i Pastorałek we Włoszczowie.
KWG ”Łącznianie” w 2011r. obchodziło 50-lecie istnienia. Z inicjatywy Koła organizowano Kiermasze wielkanocne i bożonarodzeniowe. Od 2014 r. wspólnie z Parafią Łączna organizują „Przegląd kolęd i pastorałek”, a od 2017 r. „Orszak Trzech Króli”. KGW „Łącznianie” bierze udział we wszystkich uroczystościach organizowanych na terenie Gminy Łączna.

Koło Gospodyń Wiejskich
Zagórzanki

Koło Gospodyń Zagórzanki powstało w 2015 roku, obecnie liczy 15 osób, przewodniczącą jest Marta Siewierska. Jesteśmy otwarte na świat, zaangażowane w życie społeczne i kulturalne swojej miejscowości oraz gminy.
Mimo wielu obowiązków rodzinnych i zawodowych jesteśmy bardzo kreatywne i pełne wigoru. Uczestniczymy w różnego rodzaju imprezach związanych z krzewieniem kultury. Utrzymujemy się ze składek członkowskich oraz darowizn.
W ciągu pięciu lat naszej działalności brałyśmy udział w następujących wydarzeniach:

 -  przeglądach kolęd i pastorałek w Kościele w Łącznej oraz SCK w Skarżysku -Kamiennej,
 - Kiermaszach Wielkanocnych oraz Bożonarodzeniowych w Łącznej i Suchedniowie,
 - Festiwalu Smaków „Góry Świętokrzyskie - Smak Tradycji” w Tokarni prezentując nasze umiejętności wokalne oraz kulinarne. Prowadziłyśmy tam również warsztaty lepienia pierogów.
  - Festiwalu „Jawor - u źródeł kultury” w Parku Etnograficznym w Tokarni z wystawę kulinarną, zorganizowanym przez Radio Kielce,
  - Pikniku Świętojańskim Wiejskie Wędzenie w Tokarni, gdzie prezentowałyśmy tradycyjne zwyczaje sobótkowe, szukanie kwiatu paproci nad zakolem rzeki Nidy,
  - obchodach rocznicy pomordowania mieszkańców Klonowa,
  - Biesiadzie „Zapomnianych Smaków” w Gminnej Bibliotece Publicznej w Łącznej prezentując zapomnianą już potrawę przecieroki,
  - Ogólnopolskim Festiwalu Folkloru im. Józefa Myszki w Iłży,
  - spotkaniu ze Stowarzyszeniem Kobiet Pienińskich w Krościenku,
  - Festiwalu Wędrowania w „Szkole wrażliwości”,
  - nagraniu teledysku zespołu KRISTARS do utworu „Piękna cyganka”,
  - dożynkach gminy Łączna,
  - na Gali Echa Dnia na Targach Kielce zajmując I miejsce w Powiecie Skarżyski na najlepsze Koło Gospodyń,
  - Pikniku z Folklorem w Jędrzejowie,
  - promocji albumu z potrawami regionalnymi -„Regionalne Specjały Powiatu Skarżyskiego”,
  -  prezentowałyśmy swoje kulinarne talenty na „Święcie chleba” w Tokarni,
  -  realizowałyśmy dwa projekty LGD „ Muzyczne Tajniki Ludowej Muzyki” i „O Rety Jakie Bukiety”, były to warsztaty pogłębiające naszą wiedzę z zakresu muzyki i florystyki    dla członkiń Koła oraz dla mieszkańców,
  - w okresie Wielkiego Postu wijemy palmę Wielkanocną oraz uczestniczymy w procesji rezurekcyjnej.
Mamy wiele pomysłów, co do dalszej działalności, ale głównym założeniem jest integracja mieszkańców. Naszym celem jest kultywowanie zanikającej tradycji, docenienie twórców kultury ludowej. Chcemy przenosić nasze świętokrzyskie dziedzictwo kulturowe z pokolenia na pokolenie.

Koło Gospodyń "Aktywne Kobiety"

Koło Gospodyń Wiejskich „ Aktywne Kobiety” z Zagórza działa od 2014 roku, formalnie zostało wpisane do rejestru 8 października 2015 roku. ” Liczy obecnie 15 członkiń w przedziale wiekowym 16-38 lat, a przewodniczącą koła jest Edyta Adwent.
Głównym celem działalności koła jest promowanie zdrowego stylu życia, promowanie gminy Łączna oraz współpraca z innymi kołami i organizacjami dla dobra naszej „małej ojczyzny”. Dzięki uprzejmości Pana Wójta, nasze KGW ma możliwość przechowywania swoich rzeczy w pomieszczeniu w budynku po byłej szkole podstawowej w Zagórzu, jest to także miejsce spotkań Aktywnych gospodyń.

Deklaracja Dostępności
Gmina Łączna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://laczna.pl

Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 30.06.2016 r.

Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Strona posiada przyciski umożliwiające zmianę wielkości czcionek, jak również posiada możliwość włączenia wersji o podwyższonym kontraście.

Elementy, które nie są zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
  • zdjęcia dodane przed dniem nie posiadają opisów alternatywnych

Powody braku dostępności

  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego
  • z uwagi na zamieszczanie dużej ilości zdjęć na portalu, tekst alternatywny dla zdjęć dodawany jest automatycznie przez system

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 23.09.2020 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa laczna.pl spełnia wymagania w 85.00 %.

Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Romanek, adres e mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. , a  także dzwoniąc na numer telefonu 41 25 48 963. Tą samą drogą e mail lub pod numerem tel: 41 25 48 960 można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Mirosław Kopytek - Sekretarz Gminy koordynator ds. dostępności informacyjno - komunikacyjnej i architektonicznej

Piotr Romanek - informatyk koordynator ds. dostępności cyfrowej

Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/.

Dostępność architektoniczna
Do budynku prowadzi jedno wejście od strony parkingu. Zawiera ono podjazd dla wózków inwalidzkich z poręczą. Budynek posiada parter i piętro. W budynku nie ma windy. 

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W urzędzie na miejscu oraz online nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
W urzędzie nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

 

AKTUALIZACJA DEKLARACJI DOSTĘPNOŚCI

( art. 11 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 848) )

W wyniku przeglądu deklaracji dostępności potwierdzam jej aktualność na dzień 2022-02-10.

Dostępność architektoniczna

· Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami;

Przed budynkiem Urzędu w 2021 roku wybudowano parking oraz wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, z niezbędnym oznakowaniem poziomym i pionowym.

· Informacje dot. komunikacji publicznej do siedziby Urzędu Gminy Łączna;

Wójt Gminy Łączna wykonując obowiązki organizatora publicznego transportu drogowego w ostatnim okresie uruchomił linie komunikacyjne Występa – Występa i Kamionki - Kamionki umożliwiające mieszkańcom nieposiadającym własnego środka transportu dojazd do budynku Urzędu oraz innych jednostek użyteczności publicznej znajdujących się na terenie Gminy.

 

AKTUALIZACJA DEKLARACJI DOSTĘPNOŚCI

( art. 10 ust.4 pkt. 6 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023r. poz. 82) )

W wyniku przeglądu deklaracji dostępności potwierdzam jej aktualność na dzień 2023–02–20.

 Dostępność architektoniczna

  • Informacje o dostępności architektonicznej siedziby podmiotu publicznego dla osób niepełnosprawnych;

Przy schodach wejściowych na plac przed budynkiem Urzędu w 2022 roku wykonano i zamontowano obustronne poręcze dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami.

 

31 marca 2020 r. weszła w życie ustawa zmieniająca ustawę o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.

Ustawa daje możliwość skorzystania z ulg w opłacaniu składek oraz ubiegania się o świadczenie postojowe.

Zależy nam, aby informacje o przysługujących uprawnieniach dotarły do jak największej liczby płatników/przedsiębiorców.

Materiały oraz wszelkie informacje są również dostępne na stronie internetowej:

ZUShttps://www.zus.pl/o-zus/aktualnosci/-/publisher/aktualnosc/1/tarcza-antykryzysowa-wsparcie-z-zus.

Przekazujemy również link do materiałów dotyczących PUE: https://www.zus.pl/portal/pomoc/

Zachęcamy do składania wniosków przez PUE.

Poniżej instrukcje wypełniania wniosków.

Artykuł ZUS o pomocy

Wniosek RDU    Informacje o wniosku RDU     Instrukcja wypełniania wniosku RDU

Wniosek RDZ    Informacje o wniosku RDZ     Instrukcja wypełniania wniosku RDZ    Załącznik do wniosku RDZ

Wniosek RSP-C    Informacje o wniosku RSP-C     Instrukcja wypełniania wniosku RSP-C

Wniosek RSP-D    Informacje o wniosku RSP-D     Instrukcja wypełniania wniosku RSP-D

                                   Logotypy RPO 2014 2020

Pożyczka preferencyjna dla MŚP

  • Inwestycyjna – do 100% przedsięwzięcia inwestycyjnego brutto

Cel na jaki można uzyskać pożyczkę

  • zakup środków trwałych: maszyny, urządzenia, środki transportu, wyposażenie (w tym wdrożenie TIK w przedsiębiorstwach)
  • adaptacja/remont/modernizacja nieruchomości oraz nakłady na budowę/rozbudowę posiadanych nieruchomości
  • zakup gruntów niezabudowanych i zabudowanych w ramach finansowanej inwestycji (max. 10% jednostkowej pożyczki)
  • zakup nieruchomości: lokali i budynków niemieszkalnych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą
  • finansowanie kapitału obrotowego 
  • finansowanie kapitału obrotowego na pokrycie bieżących kosztów działalności związanych z pogorszeniem sytuacji finansowej spowodowanej epidemią COVIDE-19 (wynagrodzenia pracowników, składkowe należne ZUS, US, zatowarowanie, półprodukty itp., zobowiązania publiczno-prawne, spłata zobowiązań handlowych, inne wydatki niezbędne do utrzymania bieżącej działalności firmy i zapewniającej jej płynność)

Warunki udzielania pożyczki 

  • oprocentowanie pożyczki de minimis – 0%,  stałe w całym okresie finansowania
  • oprocentowanie pożyczki na warunkach rynkowych – na poziomie stopy bazowej KE oraz marży, aktualnie od  1,35%
  • oprocentowanie pożyczki na warunkach korzystniejszych niż rynkowe, w związku z wystąpieniem pandemii COVID-19 – zgodnie z programem
    pomocowym wydanym na podstawie Rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki
    Regionalnej z dnia 14 kwietnia 2020 r
  • brak prowizji za udzielenie pożyczki lub wcześniejszą spłatę
  • możliwość finansowania bez wkładu własnego
  • okres spłaty do 72 miesięcy, karencja w spłacie kapitału do 6 miesięcy
  • zabezpieczenie pożyczki uzależnione od sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotu
  • możliwość uzyskania pożyczki wyłącznie pod oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji Pożyczkobiorcy, o którym mowa w art. 777 § 1 pkt 5 ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego złożone w formie aktu notarialnego w przypadku pożyczek nie przekraczających kwoty 135 000 zł
  • Przyznanie pożyczki zależy od wyniku oceny sytuacji finansowej i prawnego zabezpieczenia spłaty pożyczki.

 Rzeczywista roczna stopa procentowa pożyczki de minimis: 0%, opłata przygotowawcza 0 zł., prowizja 0 zł. Przykład reprezentatywny: dla pożyczki w kwocie 150 000 zł, udzielonej na 72 miesięcy (bez karencji), przy 72 ratach miesięcznych, całkowity koszt pożyczki: 0 zł, całkowita kwota do zapłaty: 150 000 zł.

Więcej informacji :

https://fpws.eu/oferta/pozyczka-dla-msp-od-185/

 

 

Wsparcie dla firm MŚP z województwa świętokrzyskiego

Fundusz Pożyczkowy Województwa Świętokrzyskiego Sp. z o.o. przyciąga przedsiębiorców szukających atrakcyjnych źródeł finansowania biznesu, choćby ze względu na skrócone i bardziej przystępne niż w komercyjnych bankach procedury. Z pomocy finansowej mogą korzystać zarówno przedsiębiorcy, których firmy już działają na rynku, jak i ci, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie, a zaprezentują interesujący pomysł na start-up. Warunkiem uzyskania pożyczki jest działanie na terenie województwa świętokrzyskiego.
Fundusz Pożyczkowy Województwa Świętokrzyskiego umożliwia otrzymanie wsparcia m.in. na zakup środków trwałych, maszyn, urządzeń, środków transportu, wyposażenia, ale też np. na zakup praw majątkowych, licencji i oprogramowania komputerowego czy rozwój nowych technologii stosowanych w firmie. Otrzymane pieniądze można również przeznaczyć na zakup nieruchomości zabudowanej. Wspierane są również rozwiązania innowacyjne, a także technologie informacyjno-komunikacyjne zastosowane w procesach biznesowych. Maksymalna wysokość pożyczki to 1 mln zł.
Osoby, starające się o uzyskanie pożyczki, nie muszą okazać się wkładem własnym, a okres spłaty należności to nawet 5 lat z 6-miesięcznym okresem karencji. Fundusz umożliwia także elastyczny dobór zabezpieczenia pożyczki, uzależniony od sytuacji finansowej firmy.
Więcej informacji o pożyczkach dla firm – na stronie internetowej Funduszu Pożyczkowego Województwa Świętokrzyskiego.


Fundusz Pożyczkowy Województwa Świętokrzyskiego Sp. z o.o.
Al. IX Wieków Kielc 4
tel. (41) 360-02-80
www: http://fpws.eu, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Pożyczka dla firm MŚP

Dla kogo?
• mikro, małych i średnich przedsiębiorców
• podmiotów posiadających siedzibę lub działających oraz planujących założenie działalności
na terenie Województwa Świętokrzyskiego najpóźniej w dniu zawarcia umowy pożyczki
• przedsiębiorców nie posiadających zaległości w ZUS i US oraz terminowo regulujących zobowiązania wobec instytucji finansowych
Na jaki cel?
• zakup środków trwałych: maszyn, urządzeń, środków transportu, wyposażenia (w tym wdrożenie TIK)
• zakup wartości niematerialnych i prawnych
• zakup nieruchomości zabudowanych
• kapitał na rozszerzenie działalności
Na jakich warunkach?*
• pożyczka do 1 000 000 zł
• oprocentowanie pożyczki w wysokości stopy bazowej KE aktualnie 1,84%, stałe w całym okresie finansowania dla podmiotów spełniających warunki umożliwiające udzielenie pomocy de minimis,
a dla pozostałych na poziomie stopy bazowej KE oraz marży ustalonej w oparciu o Komunikat Komisji Europejskiej
• brak prowizji za udzielenie pożyczki
• brak prowizji za wcześniejszą spłatę pożyczki
• wkład własny na poziomie 0% dla podmiotów działających dłużej niż 24 m-ce i 10% dla podmiotów działających krócej
• okres spłaty do 60 miesięcy
• udzielenie i zabezpieczenie pożyczki uzależnione od sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotu
• możliwość uzyskania pożyczki wyłącznie pod oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji Pożyczkobiorcy, o którym mowa w art. 777 § 1 pkt 5 ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego, złożone w formie aktu notarialnego.
Co nas wyróżnia?
• Spółka ze 100% udziałem Województwa Świętokrzyskiego
• możliwości finansowania podmiotów rozpoczynających działalność (star-up)
• indywidualna analiza transakcji z uwzględnieniem specyfiki branży
• uproszczony i szybki proces decyzyjny
• profesjonalizm i 10 letnie doświadczenie na rynku
• doradztwo, edukacja, wsparcie merytoryczne
* nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu kodeksu cywilnego; stanowi zaproszenie do zawarcia umowy.

NABÓR I SKŁADANIE WNIOSKÓW ODBYWA SIĘ W SIEDZIBIE FUNDUSZU
Fundusz Pożyczkowy Województwa Świętokrzyskiego Sp. z o.o.
Kielce, Al. IX Wieków Kielc 4
(Budynek AQUA II Piętro)
tel.: 41 36 00 280
www.fpws.eu

Podkategorie

 

a straż

Numery kont bankowych:

Opłata za śmieci: 

68 8520 0007 2003 0029 4018 0019

Pozostałe podatki: 

69 8520 0007 2003 0029 4018 0001

ZGK - opłata za wodę i ścieki: 

64 8520 0007 2003 3000 3091 0001

Wpłać podatek lub opłatę on-line

Projekty realizowane z Funduszy Europejskich

ue1

dofinansowanie polska

Dofinansowanie z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych.

infolinie pomoc

flaga ua

gis

Mapa gminy

tvs logo bottom

FPWS logo m

akademia przedsiębiorczości

Akademia Przedsiębiorczości

bip

logotekstura bez tła

czyste powietrze logo